
TO RENT - REF: #12126
€ 1.300
APARTMENT, Flaminio - Roma
FLAMINIO, BRIGHT APARTMENT
Features
Price:
€ 1.300
Rooms:
1
Bathrooms:
1
Sq.m:
56 m²
Type:
APARTMENT
floor:
3
Description
In an elegant period building featuring a meticulously maintained inner courtyard and concierge service, we offer for rent a charming 56 sqm apartment located on the third floor.
The property, resulting from a well-executed division, opens directly into a welcoming living area with a fully equipped kitchenette, a convenient storage room, and a bright double bedroom with custom-built wardrobes. A modern, well-appointed bathroom completes the space.
Recently renovated with great attention to detail and quality finishes, the apartment is offered partially furnished.
Quiet, filled with natural light, and equipped with independent heating, it is the perfect solution for those seeking comfort and elegance in a refined, well-connected setting. (Cod. 12126)
Features
Furnished
Lift
Garden
Porter
Energy efficiency
Year of construction
1920
Condition
EXCELLENT
Heating
Autonomous
Energetic Class
G
Location
Via Guglielmo Calderini , Roma, Flaminio












Neighborhood: Flaminio
Il quartiere Flaminio, negli ultimi anni, è stato rilanciato come il nuovo centro culturale della città. Una passeggiata tra le grandi opere dell'architettura contemporanea: l'Auditorium Parco della Musica, il Maxxi e il Ponte della Musica. Il Flaminio è uno dei 15 quartieri di Roma nati nel 1911. Deve il suo nome alla consolare che lo attraversa, la via Flaminia. Sorge sulla riva sinistra del Tevere, espandendosi tra Piazza del Popolo e Ponte Milvio. Negli ultimi anni, è stato oggetto di importanti lavori di riqualificazione urbana che lo hanno portato a diventare, non solo un quartiere prestigioso, ma il nuovo polo culturale della città. Infatti, ospita le opere di architettura contemporanea più famose di Roma: l'Auditorium Parco della Musica di Renzo Piano e il Maxxi dell'architetto Zaha Hadid. Ospiterà, inoltre, nell'ex-Caserma Guido Reni la futura Città della Scienza. Il nostro itinerario consisterà in una lunga passeggiata per le strade del quartiere, toccheremo alcuni punti di interesse culturale che hanno caratterizzato la zona negli ultimi tempi. Il nostro tour inizierà dalla Porta Flaminia e si concluderà a Ponte Milvio.